W czasach biblijnych powszechne było wybieranie imienia, które odzwierciedlało cechy danej osoby lub aspiracje rodziców wobec dziecka. Było to o tyle ważne, że imię często reprezentowało reputację lub charakter danej osoby. Większość hebrajskich imion miała więc dobrze znane, łatwe do zrozumienia znaczenia.

Dziś chrześcijańscy, i nie tylko, rodzice nadal cenią sobie starożytny zwyczaj wybierania biblijnego imienia, które ma ważne znaczenie dla ich dziecka. W poniższym zbiorze biblijnych imion dla dziewczynek zebrano rzeczywiste imiona z Biblii i oraz pochodzące od słów biblijnych.

Abigail - imię pochodzenia hebrajskiego Avigayil oznaczającego "mój ojciec jest radosny", w którym av oznaczającego "ojciec" i gil "radość".
Imię Abigail nosiły dwie kobiety w Biblii: siostra króla Dawid oraz jego trzecia żona. Jako imię, Abigail po raz pierwszy stało się powszechne po reformacji protestanckiej i było popularne wśród purytanów. Imię to wyszło później z mody, ale zostało sobie przypomniane w XX wieku.

Anna - jest europeizowaną formą biblijnego hebrajskiego imienia Channah (Hannah). W Nowym Testamencie pojawia się jako imię prorokini, która uznała Jezusa za Mesjasza. Znaczenie słowa Anna to "przychylność", "łaska".
Imię to było popularne w Cesarstwie Bizantyjskim od wczesnych czasów chrześcijaństwa, a w średniowieczu stało się powszechne wśród zachodnich chrześcijan z powodu czci dla świętej Anny jak osoby tradycyjnie przypisywanej jako matka Maryi Dziewicy.


Celestyna - jest imieniem dziewczęcym pochodzenia łacińskiego oznaczającym "niebo". Słowo to było więc personifikacją nieba, które korzyło się z nieboskłonem. Celestyna ma więc niebiańskie konotacje i kojarzone jest z pięknem, wdziękiem i duchowością.


Edna - jest imieniem pochodzenia hebrajskiego i oznacza "przyjemność", "rozkosz". Imię to pojawia się w Apokryfach Starego Testamentu w Księdze Tobiasza.
Edna jest dobrym wyborem dla rodziców, którzy szukają imienia, które jest wyrafinowane i pociągające: wyjątkowe, a jednocześnie zniewalająca ze względu na swój śmiały i atrakcyjny charakter.
Jest to imię odpowiednie dla dziecka pełnego powabu i dystynkcji.


Elżbieta - imię żeńskie wywodzące się z greckiej formy hebrajskiego imienia "Eisheva" oznaczającego "Bóg jest moją przysięgą".
Hebrajska forma pojawia się w Starym Testamencie, gdzie Eisheva jest żoną Aarona, natomiast grecka forma pojawia się w Nowym Testamencie, gdzie Elżbieta jest matką Jana Chrzciciela.
Wśród chrześcijan imię to było pierwotnie bardziej rozpowszechnione w Europie Wschodniej. W XII wieku nosiła je m.in. św. Elżbieta Węgierska, córka króla Andrzeja II.
Elżbieta może kojarzyć się z osobami o silnym charakterze.


Estera - jest imieniem pochodzenia perskiego. Znaczenie imienia to "gwiazda" lecz alternatywnie może być też pochodną imienia bliskowschodniej bogini Isztar.
Księga Estery w Starym Testamencie opowiada historię królowej o tym imieniu - żydowskiej żony króla Persji.
Biblijne imię Estera ma blask i urok oraz zapadającą w pamięć jakość. Estera jest również dobrym wyborem dla drugiego imienia dla dziewczynki.


Ewa - jest najstarszym imieniem kobiecym w Biblii i tym samym może kojarzy się z autentyzmem.
Jest imieniem pochodzenia hebrajskiego, które wywodzi się od hebrajskiego słowa chawah oznaczającego "oddychać", ,,dawać życie" lub pokrewnego słowa chayah oznaczającego "żyć".
Według starotestamentowej Księgi Rodzaju, Ewa i Adam byli pierwszymi ludźmi. Bóg stworzył ją z jednego z żeber Adama, aby była jego towarzyszką. Za namową węża zjadła zakazany owoc i podzieliła się nim z Adamem, co spowodowało ich wygnanie z ogrodu Eden.
Pomimo tego potencjalnie negatywnego skojarzenia, imię to było okazjonalnie używane przez chrześcijan w okresie średniowiecza a późniejszych czasach raz po raz powraca mody, mając w sobie zalety prostoty i czystości, ale i większą siłę i rezonans niż inne jednosylabowe imiona.


Gabriela - jest imieniem pochodzącego od hebrajskiego i oznacza ,,Bóg jest moją siłą".
Klasyczne i odważne, jest to imieniem rozważane przez wielu rodziców.


Judyta - imię pochodzenia hebrajskiego. Wywodzi się od hebrajskiego imienia "Yehudit", które oznacza "kobietę z Judei".
Judyta to imię, które emanuje siłą, mądrością i elegancją oraz ma silne i pozytywne konotacje związane z odwagą i siłą. Judyta ma bogate historyczne i biblijne tło (w Biblii Judyta była bohaterką, która pomogła uwolnić Izraelitów od ich wroga, Holofernesa), dzięki czemu jest imieniem o ponadczasowym uroku.


Magdalena - imię wywodzi się od postaci z Nowego Testamentu, która pochodziła z miasta Magdala - miejscowości w Galilei, a której nazwa oznacza po hebrajsku "wysoka wieża".
Maria Magdalena lub Maria z Magdali, której nadano to imię, aby odróżnić ją od innych Marii, została uwolniona przez Jezusa ze złych duchów i uzdrowiona z niedomagań, a następnie pozostała z Nim podczas Jego posługi, będąc świadkiem ukrzyżowania i zmartwychwstania.
Magdalena była popularną świętą w średniowieczu co wpłynęło na powszechność wówczas tego imienia.


Marta - imię żeńskie z języka aramejskiego marta oznaczającego "panią".
W Nowym Testamencie jest to imię siostry Łazarza i Marii z Betanii (która czasami jest utożsamiana z Marią Magdaleną). Była świadkiem, jak Jezus przywrócił do życia jej zmarłego brata.
Marta jest dobrym wyborem dla rodziców, którzy szukają imia, które jest słodkie i popularne, a zarazem odważne, ale świetliste.


Miriam - jest hebrajską forma imienia Maria. Znaczenie imienia Miriam to "gorzka".
Miriam to wspaniałe imię dla dziewczynki, które ma w sobie naturalne ciepło, jest jednym z ponadczasowych i majestatycznych, z hipnotyzującą nutą.
W Starym Testamencie nosiła je starsza siostra Mojżesza i Aarona. Czuwała nad niemowlęciem Mojżeszem, gdy córka faraona wyciągała go z Nilu. Imię to jest od dawna popularne wśród żydowskich dziewczynek.


Naomi - imię pochodzenia hebrajskiego oznaczające "przyjemny", ,,zachwycający". W Starym Testamencie jest to imię teściowej Rut. Naomi od dawna jest powszechnym imieniem żydowskim.
Naomi to odważne i słodkie zarazem imię. Na pewno zapadanie w pamięć słuchacza.
Godną uwagi nosicielką tego imienia są Brytyjki: modelka Naomi Campbell i aktorka Naomi Watts.


Rebeka - jest żeńskim imieniem biblijnym Rivqah, które oznacza "wiązać", "uwięzić".
W Biblii jest to imię żony Izaaka i matki Ezawa i Jakuba.
W krajach anglojęzycznych Rebecca jest popularnym wyborem ze względu na swój klasyczny i słodki charakter.


Salomea - jest imieniem pochodzenia hebrajskiego. Znaczenie imienia Salome to "pokój", "pomyślność". Salome to imię, które ma w sobie autentyzm.
W Polsce imię to funkcjonowało już w XII wieku. Nosiły je m.in. księżniczki piastowskie.
W Nowym Testamencie było ono imieniem córki Herodiady (małżonki Heroda Antypasa, tetrarchy Galilei). Drugą osobą o tym samym imieniu była jedną z kobiet, która była świadkiem ukrzyżowania, a później odkryła, że grób Jezusa był pusty.


Sara - imię które wywodzi się od hebrajskiego słowa sarah oznaczającego "księżniczkę".
Sara jest imieniem starotestamentowym - była żoną Abrahama i matką Izaaka. Zgodnie z Księgą Rodzaju, Sara pierwotnie nazywała się Saraj, ale Bóg zmienił jej imię na bardziej pomyślne Sara, i gdy miała dziewięćdziesiąt lat pobłogosławił ją narodzinami Izaaka.


Tamara - imię żeński pochodzenia hebrajskiego oznaczające "drzewo palmowe".
To szykowne i odważne a zarazem waleczne, imię Tamara posiada wielki charakter.
Oprócz współczesnego użycia imienia wśród dzieci izraelskich, Tamara cieszy się popularnością w Gruzji gdzie jego pochodzenie można wywodzić albo od wspomnianych wyżej biblijnych postaci hebrajskich, albo od podniebnej bogini Tamar, która odgrywała ważną rolę w mitologii Gruzinów przed ich przejściem na chrześcijaństwo. Z Gruzji imię Tamara dotarło do Rosji, gdzie również cieszy się dużą popularnością.


Zuzanna - to stylowe, a zarazem słodkie i zapadające w pamięć imię, może wzbudzi zachwyt rodziców. Wywodzi się ono od hebrajskiego słowa shoshan oznaczającego "lilię" (we współczesnym hebrajskim oznacza to również "różę").
W Apokryfach Starego Testamentu jest to imię kobiety fałszywie oskarżonej o cudzołóstwo. Prorok Daniel oczyszcza jej imię, oszukując jej oskarżycieli, którzy w końcu sami zostają potępieni. Występuje ono również w Nowym Testamencie, należąc do kobiety, która posługuje Jezusowi.